Πλέον, η κατασκευή ιστοσελίδων και η κατασκευή e-shop είναι must για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Φτάνει, όμως, μόνο η κατασκευή για την αύξηση της επισκεψιμότητας και κατά συνέπεια των πωλήσεων; Σίγουρα όχι. Υπάρχουν κάποιες στρατηγικές που πρέπει να ακολουθήσει μια επιχείρηση για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Μια από αυτές είναι και το digital marketing.
Ακούτε συχνά να μιλούν για το digital marketing, αλλά δεν γνωρίζετε τι ακριβώς είναι και που αποσκοπεί; Είναι μια στρατηγική που, πλέον παγκοσμίως, έχουν στραφεί οι επιχειρήσεις για την αποτελεσματική προώθηση ιστοσελίδων τους και την προσέλκυση περισσότερων ενδιαφερόμενων σε αυτές. Αρχικά, ας μιλήσουμε όμως από την αρχή για το τι είναι το digital marketing.
Ορισμός: Τι Είναι το Digital Marketing
Digital marketing είναι η προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών στο διαδίκτυο, μέσα από διάφορα κανάλια ψηφιακής επικοινωνίας. Κανάλια ψηφιακής επικοινωνίας είναι:
- Μηχανές αναζήτησης
- Ιστοσελίδες
- Social media
- Διαφημίσεις μέσω διαδικτύου
- Μηνύματα (SMS)
Οι καταναλωτές σήμερα στρέφονται σε μεγάλο βαθμό στο διαδίκτυο για την εύρεση προϊόντων. Επομένως, μια διαφημιστική καμπάνια, σε κάποιο από αυτά τα κανάλια ψηφιακής επικοινωνίας, στοχεύει στην προσέλκυση δυνητικών πελατών και κατά συνέπεια στην αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων.
Πως δουλεύει το digital marketing
Το digital marketing χρησιμοποιεί στρατηγικές για να προσεγγίσει τους δυνητικούς πελάτες. Στοχεύει, είτε να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του brand είτε να πείσει τους επισκέπτες να κάνουν αγορά. Για την επίτευξη αυτού χρησιμοποιεί ένα ευρύ σύστημα καναλιών όπως:
- Social media
- Content marketing
- Website marketing
- SEO (search engine optimization)
- PPC (pay-per-click)
Εποένως, με τη χρήση κάποιου από αυτά τα κανάλια πετυχαίνει η επίτευξη των στόχων μιας επιχείρησης.
Γιατί είναι σημαντικό το digital marketing
Όλες οι μορφές marketing είναι σημαντικές για την ανάπτυξη και την ευημερία των επιχειρήσεων. Όμως, λόγω της εύκολης πρόσβασης στα ψηφιακά κανάλια, το digital marketing έχει γίνει σημαντικό και απαραίτητο.
Μέσα από τις διάφορες μορφές του digital marketing, από τα social media μέχρι το γραπτό μήνυμα, μπορείτε να έρθετε σε επαφή ευκολότερα με το κοινό-στόχο σας. Επίσης, το digital marketing είναι προσιτό ακόμα και σε μικρές ή καινούριες επιχειρήσεις. Έτσι, και αυτές μπορούν να ξεκινήσουν εύκολα και προσιτά μια οικονομικά αποδοτική στρατηγική marketing.
Μορφές digital marketing
Το digital marketing έχει πολλές μορφές, δηλαδή καλύπτει πολλά ψηφιακά κανάλια που μπορείτε να αξιοποιήσετε. Συνεπώς, για να αξιοποιήσετε σωστά το καθένα από αυτά, θα τα αναλύσουμε ένα ένα ξεχωριστά!
Influencer marketing
Σε συνέχεια του affiliate marketing, το influencer marketing είναι ένα είδος marketing που εδώ και λίγα χρόνια έχει επικρατήσει. Ουσιαστικά, μια εταιρεία συνεργάζεται με έναν influencer -συνήθως άτομο γνωστό ή και διάσημο- που επηρεάζει ένα μεγάλο ποσοστό κοινού-ακολούθων. Προωθώντας, λοιπόν, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, ένα μεγάλο ποσοστό των ακολούθων τους μπορεί να μετατραπεί σε πελάτες σας.
Επιπλέον, είναι μια εξαιρετική μέθοδος προσέλκυσης νέου κοινού. Ωστόσο, για να λειτουργήσει σωστά πρέπει να επιλέξετε σωστά τον influencer που θα αναλάβει την προώθηση σας. Και αυτό εξαρτάται από το αν το κοινό που απευθύνεται ενδιαφέρετε για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Επομένως, είναι σημαντικό, πριν την επιλογή του influencer, να ελέγξετε σε τι κοινό απευθύνεται.
Affiliate marketing
Το affiliate marketing είναι μια παλιά τεχνική marketing που ξαναζωντάνεψε μέσω του διαδικτύου. Ουσιαστικά με αυτό βάζετε κάποιον τρίτο να διαφημίσει τα προϊόντα σας αντί για εσάς, με σκοπό την πώληση. Είναι ένας επί πληρωμή τρόπος διαφήμισης των προϊόντων σας που μετά από κάθε πώληση πληρώνετε το συμφωνημένο ποσοστό.
Η προώθηση μπορεί να γίνει μέσω των social media, στο YouTube και οπουδήποτε αλλού ο προωθητής έχει λογαριασμό και μπορεί να προσθέσει το link που θα οδηγεί σε εσάς.
Inbound marketing
Το inbound marketing είναι ο τρόπος με τον οποίο επιχειρήσεις κερδίζουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Ανάλογα το ενδιαφερόμενο κοινό, χρησιμοποιεί τα απαραίτητα εργαλεία με τα οποία θα τους προσεγγίσει αποτελεσματικά και θα δημιουργήσουν το κανάλι επικοινωνίας. Τα εργαλεία που χρησιμοποιεί δηλαδή είναι:
- Blog
- E-books
- Newsletters
- Emails κ.α.
Μπορεί εύκολα να συγχωνευτεί με το digital marketing, όμως διαφέρουν καθώς το δεύτερο χρησιμοποιεί τα εργαλεία αυτά μεμονωμένα.
Video marketing
Το video marketing είναι πολύ σημαντικό για το digital marketing. Το YouTube, με την μεγάλη απήχηση που έχει, είναι επίσης ένα μέρος στο οποίο οι χρήστες “τρέχουν” όταν θέλουν να κάνουν μια αγορά. Τα video μπορούν να περιλαμβάνουν:
- Κριτικές προϊόντων
- Εμπειρία με το προϊόν
- Τρόπους χρήσης
- Παρουσίαση προϊόντων κ.α.
Αλλά εκτός από το YouTube, μεγάλη απήχηση έχουν και τα video στο Facebook, Instagram, TikTok. Ένα μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού νιώθει πιο σίγουρο με αυτό τον τρόπο να κάνει μια αγορά.
Social Media Marketing
Πλέον, που ένα τεράστιο ποσοστό ανθρώπων ασχολείται με τα social media, το social media marketing είναι ιδανικό για να γνωστοποιήσετε το brand της επιχείρησής σας. Είτε με PPC καμπάνιες είτε όχι, μπορείτε να επιτύχετε την επισκεψιμότητα και την αναγνώριση από τον κόσμο (awareness), αλλά και να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης.
Καλό είναι να προσαρμόζετε τις διαφημίσεις σας στο ύφος του κοινού που απευθύνεστε. Επίσης, να τις προσαρμόζετε στα δεδομένα της κάθε social media πλατφόρμας στην οποία κάνετε τη διαφήμισή σας. Αλλιώς για το Facebook, αλλιώς για το Instagram, το Twitter, το LinkedIn και ούτω καθεξής. Έτσι, με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε τελικά να πετύχετε τις μετατροπές (conversion) που θέλετε, είτε είναι πώληση, είτε εγγραφή στο newsletter σας κ.α.
Content marketing
Το content marketing (marketing περιεχομένου) αποτελεί μια στρατηγική marketing που θα αυξήσει την επισκεψιμότητά σας, καθώς αποτελεί σημαντικό εργαλείο του SEO. Όμως, δεν κάνει μόνο αυτό! Με την αύξηση της επισκεψιμότητας επιτυγχάνετε την αναγνωρισιμότητά σας αλλά και τις πιθανότητες να μετατρέψετε τους επισκέπτες σε πελάτες σας. Επιπλέον, μέσω του γραπτού κειμένου θα κάνετε πιο δελεαστικό το brand σας και θα οδηγείτε το κοινό να προβεί σε αγορά.
Εργαλεία που περιλαμβάνει το Content Marketing είναι:
- Infographics (μια εικόνα = χίλιες λέξεις)
- E-books
- Newsletters
- Blog posts
- Video
- Podcasts (ηχογράφηση του περιεχομένου)
Search Engine Optimization (SEO)
Το SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας σας για την κατάκτηση υψηλότερης θέσης στα οργανικά. Είναι ο δωρεάν τρόπος με τον οποίο οι ενδιαφερόμενοι θα σας βρίσκουν στις αναζητήσεις ψηλά, καθώς η Google θα θεωρεί πως έχετε κάτι σημαντικό να δείξετε. Εσείς, για να το επιτύχετε, πρέπει να εστιάσετε τόσο στο On-Page SEO όσο και στο Off-Page SEO. Πρέπει δηλαδή να βελτιστοποιείτε την ποιότητα του περιεχομένου, τον αριθμό και την ποιότητα των εισερχόμενων συνδέσμων, να είναι responsive η ιστοσελίδα κ.α.
Email marketing
Το email marketing είναι από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους digital marketing. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να επικοινωνήσετε με το κοινό σας, προωθώντας τους ενημερωτικά μηνύματα, εκπτώσεις και περιεχόμενο. Παράλληλα, μπορείτε να προσελκύσετε και πιθανούς πελάτες που είτε δεν σας γνωρίζουν είτε τους ενδιαφέρει το brand σας.
Πολλοί επιχειρηματίες, που ασχολούνται με το με το digital marketing, χρησιμοποιούν όλα τα κανάλια του digital marketing για να προσθέσουν leads στις λίστες των email τους. Έτσι, στη συνέχεια, χρησιμοποιούν το email marketing για να μετατρέψουν αυτά τα leads δυνητικών πελατών σε πραγματικούς πελάτες.
Pay-per-click marketing
Το pay-per-click είναι ο πιο άμεσος τρόπος για μια επιχείρηση να διαφημίσει αποτελεσματικά τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της. Είναι ένας επί πληρωμή τρόπος να διαφημίσετε, με διαφημιστικές καμπάνιες, την επιχείρησή σας, προσελκύοντας περισσότερους χρήστες. Οι πιο συνηθισμένες και αποτελεσματικές PPC διαφημιστικές καμπάνιες γίνονται στην πλατφόρμα του Google Ads, αλλά και στο Facebook.
Χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, η διαφήμισή σας θα εμφανίζεται στα πρώτα αποτελέσματα όταν κάποιος χρήστης τις αναζητά. Για κάθε click εσείς θα πληρώνετε το budget που ορίσατε στον πάροχο.
Digital marketing automation
Το digital marketing automation είναι οι αυτοματοποιημένες βασικές λειτουργίες του digital marketing. Έχει λύσει τα χέρια σε πολλές επιχειρήσεις που ασχολούνται με το digital marketing, καθώς γίνονται μόνες τους βασικές λειτουργίες όπως:
- Αποστολή email
Αυτόματη αποστολή email, ενημερωτικά ακόμα και email υπενθύμισης για π.χ. ολοκλήρωση αγοράς, σε συνδρομητές ή και σε πελάτες,.
- Αναρτήσεις στα Social Media
Τα social media δίνουν τη δυνατότητα να προγραμματίζετε την ώρα και τη μέρα που θα ανέβει μια (έτοιμη) δημοσίευσή σας, για να έχετε συνεχή παρουσία σε αυτά.
Πλεονεκτήματα του Digital Marketing
Το digital marketing έχει κατακτήσει -και όχι άδικα- μια εξέχουσα θέση, αφού έχει τη δυνατότητα να προσεγγίσει τόσο ευρύ κοινό. Όμως, τα πλεονεκτήματά του δεν είναι μόνο αυτά. Προσφέρει μια σειρά από οφέλη που ενισχύουν τις προσπάθειες marketing σας, όπως:
- Ευρεία γεωγραφική εμβέλεια
- Μετρήσιμα αποτελέσματα
- Εύκολες μετατροπές
- Απόδοση κόστους
Δημιουργία στρατηγικής digital marketing
Το digital marketing δεν είναι και μια ιδιαίτερα εύκολη διαδικασία. Αν τώρα ξεκινάτε με το digital marketing, πρέπει να ακολουθήσετε μια αποτελεσματική στρατηγική για να έχετε επιτυχία. Ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές θα επιτύχετε τα ROI (return on investment) αποτελέσματα που επιθυμείτε. Για αρχή πρέπει να γίνει:
- Ορισμός SMART στόχων
- Προσδιορισμός κοινού
- Δημιουργία προϋπολογισμού
- Επιλογή ψηφιακών καναλιών
- Βελτίωση προσπαθειών marketing
Ορισμός SMART στόχων
SMART στόχοι είναι απαραίτητοι καθώς σε αυτούς θα πρέπει να επικεντρωθείτε για μια επιτυχημένη στρατηγική marketing. Με συγκεκριμένους (Specific), μετρήσιμους (Measurable), εφικτούς (Attainable), σχετικούς (Relevant) και προσδιορισμένους (Time-bound) στόχους η στρατηγική σας δεν θα μείνει στάσιμη.
Δημιουργία προϋπολογισμού
Ο προϋπολογισμός θα σας βοηθήσει να ξοδεύετε λογικά τα χρήματά σας για την επίτευξη των στόχων σας. Λαμβάνοντας υπόψιν τους SMART στόχους σας και το ψηφιακό κανάλι που θα χρησιμοποιήσετε, θα είναι ευκολότερο να δημιουργήσετε τον προϋπολογισμό σας.
Προσδιορισμός κοινού
Είναι σημαντικό, πριν ξεκινήσετε μια εκστρατεία marketing, να προσδιορίσετε το κοινό σας. Για να φέρει αποτελέσματα η εκστρατεία σας πρέπει να γνωρίζετε την ηλικία, τα χαρακτηριστικά, το φύλο, την αγοραστική συμπεριφορά του κοινού-στόχου σας. Συνεπώς, κατανοώντας τις ανάγκες του κοινού-στόχου θα μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε τα κατάλληλα ψηφιακά κανάλια και τις πληροφορίες που πρέπει να συμπεριλάβετε.
Επιλογή ψηφιακών καναλιών
Υπάρχουν πολλά ψηφιακά κανάλια για να χρησιμοποιήσετε αυτό που σας ταιριάζει και είναι πιο επικερδές για εσάς. Για αυτό και είναι ξεκάθαρα δική σας υπόθεση ποια ψηφιακά κανάλια θα επιλέξετε, βασιζόμενοι στους στόχους, το κοινό και το budget σας.
Βελτίωση προσπαθειών marketing
Στο digital marketing έχετε δυνατότητα να γνωρίζετε τι πήγε και τι δεν πήγε καλά, ώστε να κάνετε τις απαραίτητες βελτιώσεις. Με αναφορές ανάλυσης digital marketing, που θα λαμβάνετε από το Mailchimp, θα μπορείτε να παραμένετε ενημερωμένοι για όλες τις εκστρατείες marketing που κάνετε. Επομένως, θα είστε πάντα έτοιμοι, σε επόμενες εκστρατείες, να τις κάνετε ακόμα καλύτερες και πιο αποτελεσματικές.
Digital Marketing Σημαίνει Ανάπτυξη!
Πλέον που το digital marketing αποτελεί ένα σημείο εστίασης της συνολικής στρατηγικής marketing, πρέπει οι επιχειρήσεις να είναι στραμμένες όλο και περισσότερο σε αυτό. Δίνει την ευκαιρία τέτοιας επαφής με τους πελάτες, που παλαιότεροι επιχειρηματίες δεν είχαν τη δυνατότητα να έχουν.
Αν είστε νέοι επιχειρηματίες, καλό είναι να έχετε υπόψιν σας πως το digital marketing θέλει γνώσεις για να φέρει επικερδή αποτελέσματα. Και καθώς δεν έχουν όλες οι μέθοδοι τα ίδια αποτελέσματα σε όλους, καλό είναι να απευθυνθείτε σε επαγγελματίες.
Η Nickweb, εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων στην Πάτρα, με μεγάλη εμπειρία στο digital marketing, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της επιχείρησής σας, θα σας φτιάξει μια αποτελεσματική digital marketing εκστρατεία.